Divendres passat dia 10 de maig de 2013 es va celebrar, com ve sent tradicional, la popular “Volta a Peu” que està organitzada per l’Ajuntament d’Alcàsser, i en la que han participat l’alumnat d’infantil i primaria dels 3 Col·legis de la localitat i els alumnes d’ESO del Col·legi Santíssime Crist de la Fe i del PQPI de l’Ajuntament d’Alcàsser.
Esta “Volta a Peu” està emmarcada en les activitats que s’organitzen dins de la Setmana de la Cultura i que enguany ja va per la seua setzena edició.

La IX Volta a Peu, tènia enguany per lema “El Còmic”.
    Per a la celebració d’esta “Volta a Peu Pel Còmic” ens vam reunir al Col·legi Jaume I tots els participants. L’aixida es va fer per cursos de forma escalonada.
    La Volta a Peu seguia enguany quatre recorreguts amb diferents distàncies, els xiquets d’infantil realitzaven un passeig d’uns 1.000 metres des del col·legi fins al Pavelló Municipal que era el punt d’arribada.
    Els alumnes de primària feien un primer tram junts fins a arribar a un encreuament del camí, allí els alumnes dels tres primers cursos feien un recorregut un poc mes curt 2.700 metres i els alumnes de 4art, 5é, 6é de 3.600 metres tenint tots com a punt d’arribada el poliesportiu. L’alumnat de secundaria i del PQPI feien un recorregut un poc més llarg 4.600 metres i finalitzaven al camp de futbol.
A l’arribada a les instal·lacions esportives tots els participants van poder esmorzar i van ser obsequiats amb aigua i gelats, després de refrescar-se i jugar uns minuts van tornar al col·legis respectius.
En esta “IX Volta a Peu” van participar pràcticament tots els alumnes d’infantil, primària i secundaria del Col·lege Santísim Crist de la Fe el que suposa més de tres-cents-trenta xiquets que van poder disfrutar, tant de la relació amb el medi natural, com dels jocs i la pràctica esportiva purament recreativa.