Divendres passat dia 04 de maig de 2012 es va celebrar, com ve sent tradicional, la popular “Volta a Peu” que està organitzada per l’Ajuntament d’Alcàsser, i en la que, per diverses circumstancies, este any solament a participat l’alumnat del Col·lege Santísim Crist de la Fe d’Alcàsser.

Esta “Volta a Peu” està emmarcada en les activitats que s’organitzen dins de la Setmana de la Cultura i que enguany ja va per la seua quinzena edició.

La VII Volta a Peu, tènia enguany per lema “Volta a Peu Bicentenari de la Constitució 1812”.

Per a la celebració d’esta “Volta a Peu Pel Bicentenari” ens vam reunir al Col·legi Stm. Crist l’alumnat d’infantil i al Parc de l’Alter l’alumnat de primaria i de Secundaria. L’aixida es va fer per cursos de forma escalonada.

La Volta a Peu seguia enguany tres recorreguts amb diferents distàncies, els xiquets d’infantil realitzaven un passeig d’uns 800 metres des del col·legi fins al Poliesportiu Municipal que era el punt d’arribada.

Els alumnes de primària i secundaria feien un primer tram junts fins a arribar a un encreuament del camí, allí els alumnes dels tres primers cursos feien un recorregut un poc mes curt i eixien al davant als alumnes de 4art, 5é, 6é i Secundaria i en tornar-se a ajuntar anaven a buscar el Poliesportiu després de recórrer 4.000 metres els alumnes menuts i els alumnes majors 5.200 metres.

A l’arribada a les instal·lacions esportives tots els participants van poder esmorzar i van ser obsequiats amb aigua i gelats, després de refrescar-se i jugar uns  minuts  van tornar al col·lege.

En esta “VIII Volta a Peu” van participar pràcticament tots els alumnes d’infantil, primària i secundaria del Col·lege Santísim Crist de la Fe el que suposa més de tres-cents-cinquanta xiquets que van poder disfrutar, tant de la relació amb el medi natural, com dels jocs i la pràctica esportiva purament recreativa.

A la vesprada els alumnes de primaria tornaren al Poliesportiu Municipal per tal de participar en una sèrie de jocs propis de la Pasqua, la corda, les trompes, la milotxa, etc… per a la qual cosa els xiquets i els tutors de cada curs havien portat el material necessari.